در ميان خانواده بازیگری بازیگران بازیگر

در ميان: خانواده بازیگری بازیگران بازیگر استقبال بیانیه اخبار سینما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی «آبنبات‌ ‌فروش مجرم نیست»

    مدیر روابط عمومی شهرداری بروجرد: کودکان دستفروش به فردی که مدارک گرو گذاشت، تحویل داده شدند مهناز افشار در نامه‌ای به معصومه ابتکار: پیگیر حقوق این کودکان آسیب‌

    «آبنبات‌ ‌فروش مجرم نیست»

    «آبنبات فروش مجرم نیست»

    عبارات مهم : تصویر

    مدیر روابط عمومی شهرداری بروجرد: کودکان دستفروش به فردی که مدارک گرو گذاشت، تحویل داده شدند مهناز افشار در نامه ای به معصومه ابتکار: پیگیر حقوق این کودکان آسیب دیده باشید و لبخند را به لب های آنها بازگردانید مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی: آماده ایم با معرفی این کودکان نسبت به بررسی وضع آنان اقدام کنیم

    به گزارش شهروند؛دو روز پیش انتشار تصویرهای چند کودک کار در کانال روابط عمومی شهرداری بروجرد که به علت آبنبات فروشی دستگیر شده است بودند، تصویر العمل هایی زیادی را به همراه داشت. انتقادها به این عنوان آن قدر در میان بازدیدکنندگان شبکه مجازی و فعالان حقوق کودکان اوج گرفت که مسئولان شهری بروجرد را به معذرت خواهی وا داشت. این ماجرا ولی تا دیروز ادامه داشت؛ داوود گودرزی، مدیر روابط عمومی شهرداری بروجرد دیروز گفت که ٥ کودک دستفروشِ بروجردی، به وسیله شهرداری بروجرد به فردی که خود را از آشنایان این کودکان معرفی می کرد و فقط مدارک گرو گذاشت، تحویل داده شده است هست؛ فردی که گفته می شود مدارکش در شرکت میوه و تره بار شهرداری موجود هست.

    «آبنبات‌ ‌فروش مجرم نیست»

    مدیر روابط عمومی شهرداری بروجرد دیروز در این باره گفت: «عکس جمع آوری این کودکان به وسیله یکی از کارمندان شهرداری در خروجی سایت قرار می گیرد و یکی از کانال های تلگرامی سریعا آن را منتشر می کند، ولی باید به این توصیه اشاره کنم که این خبر سریعا از روی خروجی شهرداری از بین بردن شد. این ٥ کودک را از شهر ملایر به بروجرد می آوردند، آنها را در نقاط متفاوت شهر توزیع می کردند و غروب هم به دنبال آنها می آمدند. به مدت دوهفته به دنبال سردسته این گروه بودیم که درنهایت قادر به دستگیری این شخص نشدیم. قصد ما دستگیری این کودکان نبود، بلکه می خواستیم به سرمنشأ این گروه دست پیدا کنیم، به همین خاطر این کودکان را با احترام به شهرداری انتقال یافته کردیم و حتی از آنها تصویر هایی گرفتیم تا از این طریق بتوانیم خانواده آنها را پیدا کنیم تا مشخص شود این افراد متعلق به چه خانواده هایی هستند. آیا بی سرپرست یا بدسرپرست هستند یا خیر؟ و این کودکان درنهایت به شخصی که به شهرداری مراجعه کرده بود، تحویل داده شدند.»

    به گزارش ایلنا، گودرزی در پاسخ به این پرسش که بر چه اساسی این کودکان به جای تحویل به بهزیستی به یک فرد تحویل داده شدند، گفت: «این فرد مدارک خود را گرو گذاشت و خود را از آشنایان این کودکان معرفی کرد و ما این ٥ کودک را تحویل فرد دادیم. مدارک این فرد در شرکت میوه و تره بار شهرداری موجود هست. تأکید می کنم که فرزند ها در هیچ جایی زندانی نشدند، حتی در شرکت باز بود و می توانستند از شرکت خارج شوند ولی از وحشت همان فرد که موفق به دستگیری آن نشدیم، در شرکت ماندند.» به گفته او؛ «کوچک ترین فرد در بین این کودکان ۱۲ساله بود. بعضی نسبت به تصویر هایی که گرفته شد، تصویر العمل نشان دادند، ولی مسأله این است که باید جهت شناسایی از این کودکان تصویر گرفته می شد؛ چاره ای نداشتیم.

    مدیر روابط عمومی شهرداری بروجرد: کودکان دستفروش به فردی که مدارک گرو گذاشت، تحویل داده شدند مهناز افشار در نامه‌ای به معصومه ابتکار: پیگیر حقوق این کودکان آسیب‌

    سازمان بهزیستی کل کشور بعد از انتشار این خبر با ما تماس گرفت و نماینده ای نیز از طرف بهزیستی به شهرداری آمد. ما فکر نمی کردیم که این عنوان تا این حد سروصدا به پا کند، وگرنه آنها را تحویل بهزیستی می دادیم. متاسفم که اینترنت این خبر را تا این حد بحرانی کرده هست. ما قبول داریم که اشتباه کردیم و با فرد خاطی نیز برخورد شده است هست. مدتی طولانی است که متکدیان و کودکان کار با سن پایین در شهر هستند و ما این را به شرکت های متفاوت اطلاع می دهیم ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته هست. در گذشته یک مکانی را به صورت اشتراکی با بهزیستی داشتیم و درحال حاضر این مکان وجود ندارد. اصل کار اشتباه نبوده است ولی در حقیقت انتشار این تصویر ها در خروجی شهرداری اشتباه بوده است که با آن برخورد شد.»

    ورود بهزیستی به ماجرا

    دیروز ماجرا به این جا ختم نشد؛ مسئولان شرکت بهزیستی هم با زیادشدن انتقادها در این باره، به آنان تصویر العمل نشان دادند. فریبا درخشان نیا، مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور راجع به این ماجرا گفت: «خبر مربوط به جمع آوری کودکان متکدی که اقدام به فروش تنقلات می کردند، به سرعت از سایت شهرداری بروجرد از بین بردن و بنا به اظهار مسئولان مربوطه با فرد خاطی نیز برخورد شده است است.

    سازمان بهزیستی همواره با تأکید بر لزوم نگاه انسانی نسبت به پرسشها و آسیب های اجتماعی به خاص درخصوص گروه های آسیب پذیر کودکان در معرض آسیب، با هرگونه برخورد قهری که کرامت انسانی افراد را خدشه دار کند، مخالف هست، از سوی دیگر هرگونه سوءاستفاده و بهره کشی از کودکان را نیز محکوم می کنیم.» به گفته او؛ «با توجه به نتیجه های بررسی های انجام شده است در این باره، خبر مذکور به سرعت از سایت شهرداری بروجرد از بین بردن و بنا به اظهار مسئولان مربوطه با فرد خاطی نیز برخورد شده است هست. طبق بیانات مسئولان شهرستان، عنوان مربوط به سوءاستفاده باندهای تکدیگری از کودکان و انتقال آنها از شهرستان های مجاور جهت تکدیگری بوده که پیگیری های مورد نیاز درحال انجام هست. شرکت بهزیستی آمادگی دارد با معرفی کودکان مذکور نسبت به بررسی وضع اجتماعی و خانوادگی آنان اقدام و درصورت لزوم از آنها حمایت کند.»

    «آبنبات‌ ‌فروش مجرم نیست»

    نامه اعتراض آمیز

    در دو روز گذشته علاوه بر تصویر العمل هایی مسئولان و بازدیدکنندگان شبکه هایی راجع به این ماجرا، تصویر العمل هایی دیگری هم برانگیخته شده است هست؛ نمونه اش مهناز افشار، بازیگر و سخنگوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است»، در نامه ای سرگشاده از معصومه ابتکار معاون مدیر جمهوری در امور زنان و خانواده درخواست کرد پیگیر حقوق این کودکان آسیب دیده باشد و لبخند را به لب های آنها بازگرداند.

    مدیر روابط عمومی شهرداری بروجرد: کودکان دستفروش به فردی که مدارک گرو گذاشت، تحویل داده شدند مهناز افشار در نامه‌ای به معصومه ابتکار: پیگیر حقوق این کودکان آسیب‌

    او در این نامه که رونوشت آن نیز جهت طیبه سیاوشی و محمد کاظمی به عنوان نمایندگان فعال حوزه کودک در مجلس ارسال شده، با انتقاد از عملکرد نهادهای مسئول در برخورد مجرمانه با کودکان کار نوشته است: «یک روز در پایتخت کشور عزیزمان ایران به اسم ساماندهی کودکان کار و خیابان و به بهانه زیباسازی شهر، عملیات تعقیب و گریز علیه کودکان راه می اندازند، در مشهد بر تن همین کودکان یونیفرم رسمی بهزیستی را تن می کنند که به عنوان نمونه کار کودک و خیابان گردی اش را قانونی کرده باشند و حالا هم که در بروجرد برایشان سنگ تمام گذاشته اند. کی و کجا قرار است جهت این کودکان و زحمت هایشان کاری کنیم، خدا می داند. ای کاش اگر جهت حل مشکلاتشان قدم برنمی داریم، نمک بر زخم کاری ارزش نپاشیم.»

    او خطاب به ابتکار نوشته است: «چند روز پیش مصاحبه ای از قول شما خواندم که گفته بودید همه شهروندان باید اورژانس اجتماعی را بشناسند و بدانند که درصورت مشاهده کودک آزاری می توانند به آن مراجعه کنند، بگذریم از این که بارها شهروندان به دوستان پویش «بدسرپرست تنهاتر است» گزارش داده اند که با اورژانس اجتماعی تماس گرفته اند و پیگیری هایشان بی نتیجه مانده هست، توصیه و پرسش ولی عنوان دیگری هست؛ ابتدا تا انتهای گفت وگوی شما را خواندیم و ندیدیم که توضیح داده باشید؛ درصورتی که نهادها یا مسئولان مرتکب اعمال قبیح کودک آزاری شده است باشند باید به کجا اطلاع بدهیم، آن کودکان معصوم باید به کجا و چه کسی مراجعه کنند تا پناهشان بدهد و حقوقشان را احیا کند، البته اگر احیاشدنی باشد.

    «آبنبات‌ ‌فروش مجرم نیست»

    حتما خبر دارید و حتما شنیده اید، شاید هم آن تصویر موهن و سراسر اندوه را دیده اید؛ شهرداری بروجرد در یک واکنش‌ها غیرانسانی، کودکان قربانی فقر و خشونت و آسیب دیده از کار در خیابان را دستگیر کرده و از آنها که به ردیف با سرهای پایین ایستاده اند، همچون مجرمان سابقه دار تصویر گرفته و با افتخار در کانال رسمی اش منتشر کرده هست، انگار نه انگار که فرد فرد ما به عنوان شهروندان جامعه به خاطر به وجودآمدن فاجعه کودکان کار و آسیب دیده مقصر و گناهکاریم. فاجعه تر آن که بلافاصله بعد از انتشار این تصویر و تقبیح آن از سوی رسانه ها نایب مدیر شورای شهر بروجرد، لابد جهت حفظ آبرو مصاحبه ای کرده و گفته؛ با خاطیان که روابط عمومی شهرداری بروجرد باشد، برخورد خواهد شد؛ البته نه به خاطر دستگیری کودکان، بلکه به علت انتشار تصویرهای آنان. حال آنکه نفس این عمل (دستگیری کودکان) بارها غم انگیزتر از انتشار آن تصویرهای است.»

    افشار در ادامه نوشته است: «به عنوان یک شهروند، به عنوان یک مادر و به عنوان سخنگو و نماینده پویشی متشکل از بیش از ٤٥٠ هنرمند از شما تقاضا دارم پیگیر حقوق پایمال شده است کودکان بروجردی باشید. ما منتظر لبخند این کودکان هستیم.» طیبه سیاوشی، نماینده مجلس هم که نامه مهناز افشار خطاب به او نوشته شده، در تصویر العمل به این اتفاق که جهت کودکان بروجردی افتاده، به «خبرآنلاین» گفته است که مسئولان شهری بروجرد باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشند.

    کودکان کشورمان در هر موقعیتی که باشند، مورد نیاز است تحت حمایت قرار بگیرند، نه این که جهت پاک کردن صورت مسأله، آنها را از سطح شهر از بین بردن کنیم و بعد معلوم نباشد جهت تأمین درآمد خانواده به کدام کارگاه های زیرزمینی یا باندهای بزهکاری کشیده می شوند. مدیر کمیته ورزش، جوانان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس به طرح های ساماندهی که پیش از این هم اجرا شده، اشاره کرده و آنها را ناموفق دانسته است: «این طرح ها چه ساماندهی را توانسته اند تاکنون انجام دهند؟ هروقت اسمی از چنین طرح هایی آمده، برخوردهای خشونت آمیز انجام شده است و نتیجه مثبتی در وضع شهروندان نداشته ایم. در این مورد خاص هم که حرمت کودکان بروجرد خدشه دار شده، مورد نیاز است نمایندگان بروجرد در مجلس و نمایندگان شهری بروجرد اعم از شهرداری و شورای شهر پاسخی قانع کننده جهت افکار عمومی داشته باشند، توضیح بدهند که این فرزند ‎ها حالا در چه وضعیتی هستند و به جای برخورد سلبی با آنها، حمایت از خانواده های نیازمند در دستور کار قرار بگیرد. ما پیگیر این عنوان هستیم.»

    واکنش فعالان حقوق کودک

    علاوه بر این افراد، جمعیت امام علی(ع) و شبکه یاری که در حوزه کودکان فعالیت می کنند هم به این دستگیری تصویر العمل نشان دادند. شبکه یاری در نامه ای که خطاب به علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «بر اساس قوانین موجود، کار کودک در خیابان آن هم به علت نیاز خانواده براساس قوانین موجود جرم نیست و نمی توان کودکی را به این علت دستگیر کرد، اگر کودکی بدسرپرست هست؛ اولا اثبات آن در کف خیابان امکان پذیر نیست و ثانیا درصورت اثبات باید والدین او را دستگیر کرد نه کودک را.»

    واژه های کلیدی: تصویر | برخورد | بروجرد | بروجرد | کودکان | مسئولان | خانواده | شهرداری | انتشار تصویر | سازمان بهزیستی | اورژانس اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار