در ميان خانواده بازیگری بازیگران بازیگر

در ميان: خانواده بازیگری بازیگران بازیگر استقبال بیانیه اخبار سینما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی آیا سیاست فشار اقتصادی ترامپ علیه ایران، چین و کره شمالی جواب نخواهد داد؟

    آلکس وارد در ووکس نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا موضع سفت وسختی علیه ایران، چین و کره شمالی اتخاذ کرده هست. طی ۷۲ ساعت گذشته هر یک از این سه کشور به فشار

    آیا سیاست فشار اقتصادی ترامپ علیه ایران، چین و کره شمالی جواب نخواهد داد؟

    آیا سیاست فشار اقتصادی ترامپ علیه ایران، چین و کره شمالی جواب نخواهد داد؟

    عبارات مهم : ایران

    آلکس وارد در ووکس نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا موضع سفت وسختی علیه ایران، چین و کره شمالی اتخاذ کرده هست. طی ۷۲ ساعت گذشته هر یک از این سه کشور به فشارهای آمریکا تصویر العمل نشان داده اند. روز جمعه کره شمالی اعلام کرد اگر آمریکا معافیت بیشتری ندهد به ساخت بمب هسته ای ادامه می دهد. سه روز بعد رییس جمهوری چین، شی جین پینگ مدعی شد پکن در برابر جنگ تجاری ایستادگی می کند و به صادرات به دنیا ادامه خواهد داد. همچنین دوشنبه رییس جمهوری کشور عزیزمان ایران حسن روحانی متعهد شد تحریم های اخیر واشنگتن را که شدیدترین مجازات ها علیه کشور عزیزمان ایران تاکنون قلمداد می شوند، در هم بشکند.

    به گزارش گزینش ، ووکس ادامه داد: این سه کشور دلایل تقریبا یکسانی جهت اظهار خشم دارند: واشنگتن مجازات های شدید اقتصادی علیه آنها وضع کرده است تا موجب عوض کردن واکنش‌ها آنها شود. واشنگتن دست به محاصره اقتصادی پیونگ یانگ زده تا آنها وادار به پذیرش خلع سلاح هسته ای شوند؛ جهت واردات کالاهای چینی تعرفه های بالایی وضع کرده تا این کشور بپذیرد که بازارش را به روی کالاهای آمریکایی باز کند و تحریم های مالی علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران را شدت بخشیده تا این کشور نیز مجبور شود سیاست خارجی خصمانه خود را عوض کردن دهد و از دستیابی به سلاح هسته ای دست بردارد.

    بنابراین خشمگین شدن این سه کشور از موضع گیری دولت آمریکا علیه خود چندان مایه تعجب نیست. ولی رویدادهای هفته اخیر نشان داد این طرح جهت قانع کردن این سه کشور به پیروی از خواسته های آمریکا موثر نخواهد بود.

    آیا سیاست فشار اقتصادی ترامپ علیه ایران، چین و کره شمالی جواب نخواهد داد؟

    *کره شمالی اعلام کرده که ممکن است به ساخت بمب اتمی ادامه دهد

    راهبرد دولت ترامپ جهت برخورد با کره شمالی پیروی از سیاست تحمیل حداکثر فشار ممکن هست، یعنی وضع تحریم های اقتصادی و انزوای دیپلماتیک تا به این ترتیب پیونگ یانگ چاره دیگری جز پذیرش خواسته های آمریکا نداشته باشد. این روش تاثیر قابل توجهی بر سقوط اقتصاد این کشور داشته است از جمله قطع صادرات دو کالای مهم کره شمالی یعنی محصولات خوراکی دریایی و آهن. ولی کره شمالی می گوید ابتدا میل به دارد با اعلام رسمی صلح و آتش بس، خصومت موجود میان دو کشور زدوده شود. این بیانیه می تواند به صورت نمادین شعرهای دارد که دو کشور وارد جنگ علیه یکدیگر نمی شوند. کره شمالی می گوید چنین بیانیه ای موجب می شود احساس امنیت بیشتری کند و احتمالا خلع سلاح هسته ای را بپذیرد.

    آلکس وارد در ووکس نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا موضع سفت وسختی علیه ایران، چین و کره شمالی اتخاذ کرده هست. طی ۷۲ ساعت گذشته هر یک از این سه کشور به فشار

    هری کازیانیس، کارشناس امور کره شمالی در مرکز منافع ملی اعتقاد است این دو کشور به قدری از هم دورند که حصول سازش میان آنها بسیار سخت می نماید. با این حال ترامپ طی دیداری که در سنگاپور با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشت به او قول داد این بیانیه را امضا خواهد کرد. مسئله اینجاست که از آن وقت شاهد پیشرفت بسیار کمی بوده ایم که دو کشور را در موقعیت سردرگم دیپلماتیک قرار داده هست. از طرف دیگر ادامه تحریم ها روز به روز به سقوط اقتصاد کره شمالی دامن می زند.

    یک مقام ارشد کره شمالی روز جمعه در بیانیه ای، خشم پیونگ یانگ از این اوضاع را به آمریکا گوشزد کرد. کیون جونگ گون، دیپلمات ارشد کره شمالی در امور ایالات متحده در خبرگزاری رسمی این کشور نوشت “آمریکا تصور می کند سیاست تکراری اعمال تحریم ها به خلع سلاح هسته ای منتهی می شود. ما نمی توانیم به چنین ایده احمقانه ای نخندیم. اگر آمریکا عوض کردن نکرده واکنش‌ها به سیاست خودخواهانه اش ادامه دهد، پیونگ یانگ ممکن است به ادامه ساخت تسلیحات هسته ای بپردازد”.

    این اتفاق ترسناکی است چراکه نشانه نهایی مذاکرات این است که پیونگ یانگ را از ساخت سلاح هسته ای منصرف کند نه اینکه آن را تشویق به ساخت بمب اتمی کند. ولی اطلاعات جاسوسی آمریکا حکایت از آن دارد که اکنون نیز کره شمالی به ساخت بمب ادامه می دهد، ولی قصد دارد آن را از دید آمریکا و جامعه جهانی مخفی نگه دارد. اکنون پیونگ یانگ قصد دارد به واشنگتن این خبر را مخابره کند که پنجره مذاکره جهت خلع سلاح هسته ای در حال بسته شدن است.

    آیا سیاست فشار اقتصادی ترامپ علیه ایران، چین و کره شمالی جواب نخواهد داد؟

    وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپئو پاسخ بیانیه پیونگ یانگ را در تلویزیون فاکس نیوز اعلام کرد. او در یک مصاحبه با کریس والاس گفت: “ما در روند پیشبرد مذاکرات این را دیده ایم. می دانیم که در حال مذاکره با چه کسانی هستیم. می دانیم موضع آنها چیست. رییس جمهوری، دونالد ترامپ نیز موضع خود را با شفافیت بیان کرده هست. تا رسیدن به نشانه نهایی هیچ معافیت اقتصادی در کار نخواهد بود”.

    مایک پومپئو قرار است این هفته جهت ادامه مذاکرات با کیم یونگ چول، شخص دوم کره شمالی دیدار کند. رابرت کارلین کارشناس امور کره شمالی در اندیشکده استیمسون، روز دوشنبه در وبسایتی نوشت که کیون از اشاره به ترامپ در بیانیه اش خودداری کرده هست. این نشان می دهد “در مجموع خبر بیانیه او حکایت از تقابل ندارد بلکه هدفش به سخره گرفتن موضع آمریکاست”. این باز هم دردسرساز است آیا که موضع غیرمنعطف دو طرف تهدیدی جهت صلح جاری هست. کازیانی در این باره می گوید: “من بسیار نگرانم از این بابت که جو مثبت چند ماه اخیر دچار مخاطره شود”.

    آلکس وارد در ووکس نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا موضع سفت وسختی علیه ایران، چین و کره شمالی اتخاذ کرده هست. طی ۷۲ ساعت گذشته هر یک از این سه کشور به فشار

    *چین بابت راه اندازی جنگ تجاری از آمریکا خشمگین است

    ترامپ جهت ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین تعرفه وضع کرده است که نیمی از واردات از چین را مشمول بر می شود. این بخشی از روش ترامپ است تا دولت چین را وادار کند که به شرکت های آمریکایی، آزادی معامله در بازار داخلی چین را بدهد، دزدی مالکیت های فکری و رازها تجاری شرکت های آمریکایی را متوقف کند و در ادامه اقتصاد چین را فلج کند.

    طبیعی است که این روش موجب خشم شی، رییس جمهور خودکامه چین شود. او روز دوشنبه در صحبت افتتاح نمایشگاه صادراتی چین بدون نام بردن از ترامپ، شدیدا به سیاست های آمریکا تاخت. او در برابر حضار گفت: “آنهایی که از عملکرد اقتصادی چین ناراضی هستند نباید جهت پوشاندن ضعف خودشان انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه بروند. آنها نباید تنها نور چراغ را روی دیگران بیندازند و از خودشان غافل شوند”. او در این صحبت وعده داد طی ۱۵ سال آینده، مالیات بر واردات را کم کردن دهد و صادرات کالا و خدمات را به ۳۰ تریلیون دلار برساند. در عین حال اطمینان داد که چین برابر فشارهای اقتصادی آمریکا ایستادگی می کند.

    آیا سیاست فشار اقتصادی ترامپ علیه ایران، چین و کره شمالی جواب نخواهد داد؟

    او در ادامه گفت “باد و طوفان جهت یک آبگیر دردسرساز است ولی بر اقیانوس تاثیری ندارد. بعد از ۵۰۰۰ سال افت وخیز، چین هنوز پابرجاست. چشم به آینده دارد و پابرجا می ماند”. این یک خبر شدیداللحن است که در دوره ای پرتنش اعلام می شود. روابط دو کشور پیرو خودداری ترامپ از مذاکره راجع به جنگ تجاری با چین پرتنش شده است و واشنگتن امید دارد زیاد کردن فشار موجب تسلیم شدن پکن در برابر خواسته های واشنگتن شود. ترامپ و شی قصد دارند این ماه در نشست کشورهای گروه بیست با یکدیگر ملاقات کنند.

    ماه گذشته صندوق بین المللی پول، نهادی که هدفش ثبات اقتصاد جهانی است گزارشی انتشار داده است که رشد اقتصادی دنیا در امسال را ۳.۷ درصد آینده نگری می کند و از تخمین قبلی در ماه آوریل ۰.۲ درصد نازل تر هست. این برابر قیمت رشد سال ۲۰۱۷ است و وقوع جنگ تجاری موجب کم کردن رقم آینده نگری شده است هست. همچنین آینده نگری شده است که این جنگ موجب کسر دو درصد از رشد اقتصادی چین طی دو سال آتی شود. این اگر درست باشد، ضربه مشکل به اقتصاد چین تلقی می شود که رشد اقتصادی اولویت اول آن هست. بنابراین جای تعجب نیست که شی دلواپس است.

    *ایران می گوید که تحریم ها را در هم می شکند

    نیمه شب دوشنبه دولت ترامپ تحریم هایی را که بعد از توافق برجام برطرف شده است بودند، دوباره علیه کشور عزیزمان ایران برقرار کرد. نشانه از آن طبق اعلام دولت توقف حمایت مالی کشور عزیزمان ایران از متحدان در منطقه، بشار اسد در سوریه، سوءاستفاده از پول مردم کشور عزیزمان ایران و گسترش برنامه تسلیحاتی هسته ای هست. رهبران کشور عزیزمان ایران به خاص حسن روحانی دلخوری شدید خود را از این اقدام اعلام کرده اند. روحانی در نشستی با مقامات اقتصادی در روز دوشنبه گفت: “ما با افتخار تحریم ها را در هم می شکنیم”. این واکنشی به اقدام آمریکاست که به تازگی مجازات هایی علیه بیش از ۷۰۰ شخص حقیقی و حقوقی و کشتی های ایرانی وضع کرده است که عموما صنعت نفت، بانک و کشتیرانی کشور عزیزمان ایران را نشانه قرار داده است و دسترسی آنها به نظام مالی جهانی و بازار آمریکا را مسدود می کند.

    روحانی باوجود پرسشها اقتصادی موضع مصممی دارد. او در یک مصاحبه تلویریونی گفت: “ما باید به آمریکایی ها بفهمانیم که نمی توانند با زبان زور و ترساندن با ملت عظیم کشور عزیزمان ایران سخن بگویند”. در حالی که قرار است تحریم ها بر نظام کشور عزیزمان ایران فشار بیاورند تاکنون زیاد مردم عادی کشور عزیزمان ایران را آزار داده هست. در ماه اکتبر دیوان عالی شرکت ملل حکم داد که آمریکا باید تحریم کالاهای بشردوستانه علیه کشور عزیزمان ایران را برطرف کند. به طور مشخص به آمریکا گفته شد که نباید مانع صادرات محموله های دارویی و غذایی به کشور عزیزمان ایران شود چراکه بر زندگی مردم عادی اثر می گذارند.

    معلوم نیست که فشار اقتصادی موفق شود. جان بولتن پیش از پیوستن به دولت به عنوان مشاور امنیت ملی حامی این ایده بود اگرچه مقامات رسمی از بیان صریح قصد عوض کردن نظام در کشور عزیزمان ایران خودداری می کنند. حتی اگر نشانه از تحریم ها عوض کردن واکنش‌ها کشور عزیزمان ایران باشد، این روش پاسخ نخواهد داد. علی واعظ، کارشناس کشور عزیزمان ایران در گروه بحران بین المللی، جمعه گذشته گزارشی انتشار داده است مبنی بر اینکه کشور عزیزمان ایران در گذشته به باعث فشار اقتصادی به عوض کردن واکنش‌ها روی نیاورده هست. او در این گزارش نوشت: “تحلیل چهل ساله از عملکرد اقتصادی و سیاست منطقه ای کشور عزیزمان ایران نشان می دهد که همبستگی میان این دو وجود ندارد. پایتخت کشور عزیزمان ایران به تعقیب سیاست هایی که فکر می کند جهت امنیت ملی کشور اهمیت حیاتی دارد، بدون توجه به آثار اقتصادی آن بر رفاه داخل کشور ادامه داده است”. این یعنی خشم کشور عزیزمان ایران و یاس آمریکا در ماه های آینده ادامه خواهد یافت.

    واژه های کلیدی: ایران | سیاست | آمریکا | ایرانی | اقتصادی | تحریم ها | آمریکایی | کره شمالی | کره شمالی | دولت ترامپ | دونالد ترامپ


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار